viernes, 25 de marzo de 2011

3ª EVALUACIÓN -- LLIENDES DE L.LENA

Efectivamente, siempres intrigó a los paisanos y vaqueros de la zones una lleenda bien enraigonada nestos pueblos na confluencia del valle del L.lena col del Güerna: Campumanes, El Reúndu, Tiós, Zurea, Vatse... Cunta la voz oral que cierta preguera apacentaba tranquila los sos ganaos por aquellos bucólicos altos predresos, cuando sópitamente dos carneros engardir en encarnizada engarradiella, hasta'l puntu romper colos sos estrueldos el silenciu de les caliares.

Asustada la pastora pola griesca, quixo dixebrar a los carneros obstinados en tan cornuda engarradiella, polo que baxó del visu col so cayada pa intentar desentsurdiatsos (dixebralos) de la engarradietsa (l'agarrada), a muletazos si fuera necesariu. Solmenaba testerazos a unu y a otru contrincante na cornamenta, pero siguíen ellos cada vez más obstinados en demostrar quién yera'l más fuerte y, arriendes d'ello, el que mandaba nel fatáu.

Y llegó el desenllaz tráxicu, na versión de los paisanos: obcecados como taben los carneros en baltar fastera embaxo al contrincante, y ayena al peligru del pozu, como taba la pastora ilusionada en dixebralos, engabitaos pola cornamenta retorcigañada, rodaron los dos machos sobre l'abertura del resquiebru,  de la qu'abasnaron al abilsu de camín a la nueva ninfa de la peña.

La resultancia foi que tamién ella se bastió al pozu, mientres un ruiu trupo de cuerpos y de piedres retumbando apagábase adulces ente les parés caliares del abilsu. A los pocos díes apaecíen los corales y les perlles del collar de la pastora nes agües cristalines de La Fonte la Rasa: una fonte sol pobláu del mesmu nome, xusto al pasu del camín real del valle por La Vega’l Rei.

No hay comentarios:

Publicar un comentario